Kundeservice For store overskud

Kundeservice er det vigtigste aktiv for Business enten det er online eller offline. Det er en kritisk faktor, som afgør hvis din virksomhed har en fremtid eller ej. Der er to vigtige komponenter til hver vekselvirkning, du har med en kunde
1) Køb eller transaktion 2) forholdet
For at kunne skille dig selv blandt din konkurrence, giver bare er god service ikke nok. Det samme gør dine konkurrenter. Du skal levere fremragende service. Der vil ske efter disse regler:
a) løse kundens problemer så hurtigt som du kan uden besvær.
b) dine arbejdsgivere bør kende deres ting og være godt uddannet.
c) behandle kunder med respekt, hurtig reaktion og forståelse
d) tillade ansatte at give nøjagtige oplysninger som de kan og gøre ting til at ske for kunder.
e) kunden bør forlade med en positiv følelse.
En af de alvorligste problemer selskaber og små virksomheder beskæftiger sig med kunder er frafald effekt. Det er den tavse proces, hvor kunden tager sin virksomhed fra dig og begynde at behandle din konkurrence. Dette sker uden råben, viser skuffelse for din service op foran.
Denne proces gælder for mange industrier og handel sektioner. Det er en epidemi. Kuren her er at gøre det bedste du kan for kunden kommer tilbage igen og igen. De fleste af dine overskud kommer fra par store firmaer bestiller løbende.
Med disse kunder skal du fokusere dine anstrengelser og kundeservice. For eksempel kunne du oprette en vejafgift omkostningsfrit hidkalde linje 24/7 for tiding din store virksomheder, du gør forretninger med.
Det betyder på den anden side ikke, at du skal forlade dit lille klienter “ude i kulden”. Støtte dem er vigtigt for. Forestil dig, hvad det ville ske, hvis en stor kunde stopper i orden med dig? Hvad tror du, konsekvenserne for din virksomhed ville være hvis du forlod din lille kunder?
Selvfølgelig koster det mindre at holde en kunde, der gør indtægter ved løbende ordrer, end jagte og finde nye kunder. Det er ikke en hemmelighed 80/20 reglen, hvilket betyder, at 80% af dit overskud vil blive produceret fra 20% af klienterne. Satserne er naturligvis ikke absolutte, det kunne være 98% til 2%. Er der virkelige liv eksempler på disse priser.
Den mest effektive annoncering i erhvervslivet er jo “mund-til-mund reklame.” Det er så effektiv, fordi den testimonials gevinster tillid, hvilket betyder glade klienten har ingen egeninteresse forårsager for at foreslå en bestemt virksomhed til vennen.
Dette kan ske, hvis du har givet ekstraordinær service til dine kunder. En anden vigtig faktor for god kundeservice er, at det skal være tællelig. For eksempel: “Du skal besvare den foretage en opringning hurtigt” betyder ikke noget. Tværtimod: “du skal besvare telefonen før, den tredje ring” er en nøjagtig kunde service regel.
Endelig, en af de vigtigste spring i kundeservice, vi kan finde i dagens erhvervsliv er den enkelte afdeling tankegang de fleste selskaber følger. Det betyder, at samspillet mellem de forskellige dele af virksomheden (salg/Telemarketing, forsendelse, teknisk support, kredit/samlinger, ordrebehandling) fungerer ikke som et team, men oftere som individuelle sektorer i virksomheden.
Det mest nedslående fornemmelse for en kunde beskæftiger sig med flere afdelinger med manglende kritiske oplysninger mellem dem og ikke er i stand til at finde en løsning på problemet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *