Øge indtjening fra dine eksisterende kunder

Et område, mange virksomheder undlader at anerkende som en måde at øge fortjenesten er ved at udnytte deres eksisterende kunder. Ikke se hvert salg som en “one-off”. Ser for at opbygge et langsigtet forhold med dine kunder og lokke dem til at holde kommer tilbage.
For at dette forhold til passes ordentligt, skal du have nogle metode til at holde kontakten med dine kunder på en regelmæssig basis. Du vil kræve nogle personlige oplysninger om dem for at det er muligt.
Hvordan du får dine kunder detaljer uden at gøre dem til at føle presset.
Vi har alle været i en butik, hvor en fremadstræbende sælger faldet knap en krævende vores navn, adresse og telefonnummer. Når du har bare købt et par sko er du bundet til at føle, at disse oplysninger er overflødige. Skoene kommer ikke med en særlig garanti og er usandsynligt, at behovet for en 500 mile tjeneste, så der er ingen indlysende grund til at give din livshistorie.
Der er to ting på fejl her. Først er mængden af oplysninger, der anmodes om. De fleste mennesker har en e-mail-adresse og der er tilstrækkelig til at opretholde kontakt. Selv beder om et fornavn er ikke nødvendigt, da korrespondance kan sendes til “Kære kunde”. Tag ikke nogen detaljer fra kundens betalingskort eller check, da dette vil med rette betragtes som en krænkelse af privatlivets fred og vil gøre meget mere skade end gavn. Det kan endda lade dig åbne til sagsanlæg.
Den anden hindring er dårligt uddannet personale. Personalet bør vide, hvorfor de beder kunden om disse oplysninger og være i stand til at forklare det klart til køberen.
En prøve salgslinje kunne være:-vores firma sender et månedligt nyhedsbrev, som omfatter modetips, årstidens tilbud og “Penge-off” kuponer for abonnenter. Alt hvad vi behøver fra dig er din e-mail-adresse. Du kan afmelde når som helst du ønsker.
Nice og afdæmpet. Du er nødt til at gøre det nemt for dine kunder at sige “Nej” uden at føle presset eller flov.
En anden metode til at øge overskuddet kan bruges på salgstidspunktet. Som et eksempel, lad os sige du salg af potteplanter. Kunden er ved kassen med deres friske, blomstrende stueplante. Hvad der ellers kunne du tilbyde at sælge dem for at komplimentere dette køb? En bog om hvordan man ser efter stueplanter, en attraktiv keramiske pot at vise anlægget til bedre effekt, plante mad for at holde anlægget sund? Du kan endda opleve, at tilføjelserne er af højere værdi end det oprindelige salg.
Hvis du får vist dine kunder som mere end bare en enkelt salg vil du begynde at tiltrække flere brugerdefinerede fra de samme mennesker, der bruger din virksomhed. En enkel måde at øge fortjenesten og reducere annonceringsomkostninger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *