Ligesom forskellige former for business muligheder fortsat at spire ligesom svampe på en regnfuld dag, så misforståelser om netværksmarkedsføring vrimler næsten overalt.
Er du en af dem, der får forvirret, hvad network marketing er og hvad det ikke er? Lad os få en klarere forståelse af begrebet og praksis med at debunking nogle af myterne bag network marketing.
* Myte NO. 1: Network Marketing er den samme som den pyramidespil.
** FAKTUM NO. 1: Network Marketing er ikke et pyramidespil.
Pyramidespil er ulovligt, mens network marketing er lovligt.
Når du deltager i et pyramidespil, punger du ud med en vis mængde penge for næsten ingenting. Du får ingen varer eller tjenesteydelser i bytte for din dyrebare penge. I stedet betaler du blot for held eller en chance. Hvorfor? Fordi kun den person eller de personer, på toppen af pyramiden vil vinde.
Næsten en gambling fidus, et pyramidespil er blot et mødested for at overføre midler fra hænderne på en person til dem af en anden.
Derimod når du deltager i network marketing, er du faktisk at blive involveret i en juridisk business system. I sådan set-up, er rigtige og lovlige produkter og/eller tjenesteydelser fordelt blandt enorme netværk af klienter eller købere.
* Myte NO. 2: Network Marketing er det samme som Ponzi ordningen.
** FAKTUM nr. 2: Network Marketing er ikke en Ponzi ordningen.
Først, hvad er en Ponzi ordningen? En Ponzi ordningen er en investeringsordning, opkaldt efter Charles K. Ponzi, der drives en sådan finansiel ordning i 1919-1920. I den nævnte ordning, den ældre medlemmer eller investorer modtager deres udbytte eller overskud helt fra de midler, der investeres af nyere medlemmer.
I modsætning til pyramidespil følger en Ponzi ordningen ikke nødvendigvis et bestemt hierarkiske system. Faktisk er er kun én person eller virksomhed ansvarlig for at indsamle penge fra nye investorer. Nævnte indsamling agent eller agenturet derefter bruger sådan fond til at belønne de ældre investorer med provenuet lovet dem.
Således, når du blive involveret i en Ponzi ordningen, du faktisk bare hjælper den indsamling agentur til at betale af det overskud, den har lovet at de ældre investorer. Arrangørerne bag en Ponzi ordningen gøre du tror, at du vil gøre penge med dem.